Correspondance WM 2009

ZHEZZ for 4 Players, 3D Chess    

Kristoffer Nielsen, Sven Wulf, Steen Hagstrøm og Kenneth Jørgensen

                                 

    

 

 

 

 

 

 

REMIS

 

 

 

Correspondance WM in ZHEZZ for 4 Players, 3D Chess    

White:Lars Johansen, Blue:Steen Hagstrøm, Black:Dennis Jørgensen og Red:Kenneth Jørgensen

        

 

 

 

 

 

 

 

A blok for the dialogen in the game, click her.

A "3 dimesion on the board", a political fourth, where everyone in the dark are equal.

"Lars"  

"Lad der blive lys over land, og hør sværdets sang overdøve flodens buldren..."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konge

Ki

Dronning

Qu

Inventor

Inv

Tårn

T

Løber

Bi

Springer

Kn

Bonde

 

Download Rules, click here 

 

 

 

Sven move 4 april

 

Kristoffer

Sven

Steen

Kenneth

1

K4

C6

H16

Inv-P8

2

Kn-G6

Inv-D6

Inv-M15

P13

3

H3

C13

Inv-J13

Bi-Q13

4

E3

Kn-C14

Inv-F15

P6

5

N3

Kn-C7

Inv-L12

Bi-Q6

6

Inv-F4

Kn-D12

Kn-E16

O12

7

Inv-M4

Bi-B6

Qu-J16

N11

8

Inv-I6

Bi-B13

Inv-K111

Inv-M10

9

Qu-I3

Qu-C8

N16

Kn-P7

10

Inv-K9

C10

Kn-L16

Inv-K81

11

Inv-H81

I9

Kn-F14

Inv-O10

12

Qu-K2

J9

E16

00-Ki-R6

13

Kn-G3

000-Ki-A8

Kn-H13

Kn-N6

14

Inv-K1

Inv-F9

Kn-M14

Bi-O11

15

J6

Inv-H111

Kn-F12

L9

16

Bi-J4

Ki-A7

kn-G10

Kn-M8 +

17

Bi-K3

Inv-G122

Kn-N12

Qu-O13

18

Bi-M5

Qu-F11

Kn-L11

Bi X L11

19

L4

Qu X G10

K14

Kn-P12

20

Inv-F10

Inv-D9

Qu X B8 +

Qu L10

21

Bi-F12

Ki-A6

Bi X F12 +

Qu X F12

22

Inv X G122

B9

Qu-D10

Qu-I10

23

K5

K9

Bi-J16

Bi-O6

24

Kn-L3

Bi-A7

Qu-E9

Inv-M7

25

Kn-M5

Bi-B6

Qu-L16

T(14)-R9

26

Inv-M4

T(A14)-A9

G16

T-P9

27

000-Ki-F1

Kn-C14

000-Ki-M18

T(R)-R9

28

Kn-K6

Kn-E13

H15

Inv-P5

29

T(R)-J1

 

 

 

30

 

 

 

 

 

Message to the game: 

Kenneth: Be aware of the hard "thunder" of the Big Black Boggieman, in the Deep Dark North!

 

Kenneth: WOW! What a move!!

Kristoffer is getting nasty!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Remis 13 july/Remis

Lars J

Steen H

Dennis J

Kenneth J

1

M3

C13

Kn-E16

Kn-P12

2

Bi-M2

Kn-C12

Kn-G15

Inv-O13

3

F3

Kn-C7

M16

K9

4

Kn-G3

Kn-D5

Inv-J15

Qu-O7

5

I6

Inv-D9

H16

Inv-M111

6

Inv-M4

Qu-C10

Inv-I15

Qu-09

7

Qu-H3

Inv-D6

Bi-H17

Kn-P7

8

Qu-I4

Kn-E11

Kn-H141

Kn-O5

9

Inv-K61

Inv-F81

Bi-M16

Kn-N7

10

Kn-E4

C5

Kn-L16

Inv-P11

11

Kn-L3

Kn-E61

Bi-G16

Inv-M9

12

Inv-K3

Kn-G7

Qu-J16

Inv-K71

13

Kn-J4

Kn-G10

Inv-F14

Kn-O14

14

Kn-K51

C8

E16

P14

15

Kn-L6

Bi-B8

N16

Kn X L6

16

Bi-L3

Bi-B13

Kn-G13

Kn-N131

17

Kn-G5

Inv-G11

Kn-K14

Kn-M12

18

Kn-F7

Bi-C7

L15

P6

19

Kn-G9

Inv-H6

Bi-L16

Bi-Q6

20

G5

Inv(H6)-J9

Bi-M15

Kn-K8

21

Kn-H7

Inv-I13

Qu-L16

00-Ki-R6

22

T-M1

Kn(G10)-H8

Kn-J12

Kn-I7

23

Bi-M2

Inv-G11

Kn-H11

F5

24

E5

Bi-C12

F15

P11

25

H6

D6

Inv-H13

Kn-J6

26

F4

Inv-D9

Kn-g121

Qu-M9

27

I7

Kn-J7

I15

T-R8

28

Inv-M4

Kn-L6

Kn-I131

K8

29

Inv-K1

Inv-G11

Kn-G141

Inv-M101

30

Inv-H3

Bi-D13

Kn-F121

Qu-L9

31

Bi-L3

D12

Kn-H121

Bi-N8

32

Inv-K1

Inv-I8

N14

T-O8

33

Kn-I5

Inv-K61

J14

Kn-L71

34

Qu-G4

Kn-F51

K14

T(R14)-R8

35

Qu-F3

Qu-B8

000-Ki-G18

Inv-J9

36

Bi-H2

Kn-G7

T(H18)-K18

Inv X L6

37

Kn-K4

Inv-I8

K12

Inv-N9

38

Kn-L51

D6 X E5

Inv-E17

Kn-K51

39

H7

Inv-F10

Kn(H12)-G13

Inv-K11

40

F4 X E5

Kn-E61

Qu-L17

Kn-L6

41

Qu-H5

Kn-F7

Inv-H15

Kn-J7

42

Inv-H3

Inv-C12

Ki-F18

Bi-Q11

43

N5

00-Ki-A13

Inv-F131

Inv-I131

44

Ki-I2

T(A12)-A10

Inv-D11 +

Inv-K13

45

T-E4

Ki-A14

J X K13

J9

46

T(N)-E1

Qu-D10

Inv-F131

Qu-K9

47

T-I4

Qu-C11

T-J18

Bi-N8

48

Kn-K71

G10

T-J11

Bi-K11

49

Kn-J8

Qu-B12

Bi-F17

Kn-L10

50

Inv-I6

I10

T-J17

Qu-R9

51

J5

I10 X J9

Kn-G141

Inv-L111

52

Ki-J2

J9 X K8

T(R8)-J18

Kn-L6

53

I8

Bi-C14

Qu-i14

Inv X K8

54

Kn-K10

Qu-B13

Qu-G16

Bi-P7

55

M4

T X K10

Bi-L14

Qu-L9

56

Inv-L4

T(A)-A10

Bi-H18

Kn-M12

57

Inv-F5

T(K)-D10

M15

O6

 

Look how it really looks like, click her

 

2009 Correspondance Zhezz finale.

 

Faktisk minder spillet teknisk set om almindelig skak med den betydelige forskel, at der er 4 opponenter og man må snakke sammen under spillet, lave alliancer med andre spillere og åbenlyst give sine modspillere gode råd.

 

Ganske enestående for Zhezz opstår en helt ny verden, når spillerne i samarbejde bygger sort/hvide felter op til et 3D-landskab ved hjælp af nogle klodser på spillepladen, som teknisk set giver spillet en helt ny dimension. I forhold til almindelig skak er der indført en ny brik, der hopper lidt længere end en almindelig springer(3x2 eller 2x3). Brikker "som springer", kan bevæge sige i bjergene og skifte niveau. Andre brikker må blive i det nederste plan, og se bjerglandskab af klodser som uigennemtrængelige forhindringer